Sunday, October 31, 2010

ikut cara aku la.. (^__^)


salam..

1st november 2010.. hehehe.. anythings special today? nope! coz therte still alot 2 study beb.. heheh.. esok balik umah.. maybe balik petang la..


juz nak share ngan my friends ok,.. ingat! ilmu itu kalo dikongsi dengan syarat ikhlas, pahala cukup mewah menanti anda..


membaca TITAS dipagi hari, diharapan agar masuk ke dalam pale otak nih.. masuk memang masuk.. but...


tamadun ditakrifkan sebagai pencapaian rohani dan jasmani secara khusus dalam ilmu pengetahuan dan fizikal..


*takrifan aku plak.. fizikal..kalo xkurus,xsehat (sambung sendiri..).. heheheh.. gurau shj..

ulang kembali.. GURAUAN semata-mata..



salah seorang daripada pemikir tamadun adalah ibn khaldun..

daripada beliau:


tamadun itu mempunyai 3 generasi..

G1: memiliki semangat juang,semangat assabiyah yang tinggi.

G2: memiliki ilmu pengetahuan yang tinggi.

G3: DILIMPAHI DENGAN KEMEWAHAN, KERUNTUHAN AKHLAK DAN ADAB DAN KEMEROSOTAN TAMADUN BERMULA..



*BAGI SAya pula, skunk nih kite di G3.. coz sume tau kan gejala sosial dan keruntuhan akhidah serta akhlak xyah cakap.. da rase mcm bende nih common an? so, saya berfikir, anda berfikir, kite same2 fikir..



*saye budak baru belajar,

kalo salah tolong tunjukkan.. ok?


tengok.. saya masih lagi budak-budak.. kalo x, idok le dapat gula-gula putar berwarna-warni tuh..

2 comments:

aimyathirah said...

semangat nk exam gitu!!
HAHAA

imah said...

aimy: semangat ini yang kita mau! kuikuikui..