Tuesday, June 21, 2011

orang lama masak. *tabik!!*

21 jun 2011

Aku tak boleh terima hakikat bila aku Tanya:

Aku: macam mana nak masak lauk nih?

Orang: ala.. senang je.. main campak-campak dah siap.

Takkan la tak ada sukatan? Dan disebabkan itu, aku sudah beli buku masakan. Yang tu untuk masak bubur,yang ini untuk maskan jawa, yang sinun untuk masakan negeri Sembilan.

Oh! aku tak suka kalau ramai-ramai masuk dapur masa aku masak. Tak suka orang tengok aku masak. Lagipun aku masak pakai buku. Aku ikut la sebijik ape yang dalam buku tu tulis. Tiada yang istimewa melainkan jampi-kasih sayang-dengan-berzikir-serta-selawat. *yang ini mak ajar*

Taknak belajar masak ngan mak sebab nanti rasa sama.

Adik: lauk apa nih mak? Ni mesti bukan mak yang masak an an an. *hehehe*

It is not a big probleml if our cooking is differ from our mom. It shows that we are BIG GIRL right ^_-

*i`m sorry because i could not include the picture of that book. I COULDNT open the web.. =(*


jadi, kalau anda berkunjung ke toko-toko buku, sila dapatkan buku terbitan PTS untuk anda yang inginkan cara memasak yang ringkas serta bahan yang mudah di cari ^^.. (aku promote nih)




short and simple:

arini keluar untuk beli kain raya ^^


aha!! aku beli buku masakan cina dengan siam.. hehehe..

*xsabar nak masak esok ^^..


6 comments:

Ukhti Atiqah said...

chaiyok2 imaa~~! hehehe :)

imah said...

ukhtiatiqah: hahaha.. kau pon same juga.. orang sebelah umah nak minang kau tuh =P

zarazueyin said...

dah masak ti upload gambar, nak tengok...hehe

imah said...

zara: insya allah kak.. tetiba demam nih =(

iniialahaku said...

eh rasa sama ek klau blajar ngn mak???buatla pmbaharuan

imah said...

iniialahaku: sama la jugak.. pembaharuan?? belajar dengan orang lain juga satu pembaharuan serta inisiatif ^^

btw, thanks for drop by in my blog..