Friday, December 30, 2011

hijab belum dibuka

31 disember 2011

salam n happy-becoming-new-year. err..??

did u encounter:

search for something but u couldnt found it?

me? yup. this morning.

i`m woke up for subuh, and looking for my room`s key.
search, keep looking. angkat katil, kipas selimut, sauk dalam bantal, kemas2
and that it! i COULDNT see it!


*not  this key la dei!*


i hope, after i perform my prayer, do some doa and it will appear. nope.

i keep cari-bagai-nak-gila.. selalu kalo kita lupa, org amalkan selawat dan istigfar.
me? did the same. until i throw up the sponge.

*ikot logik, kunci tuh mesti ada dlm bilik*

than, start study. but my mind keep thinking:

where did i put the key?
oh!aku nak balik esok! mcm mne nak kunci bilik nih?
mcm mne nak keluar kalau kunci xde?

macam-macam.

suddenly, i turn back and  saw my key:

ATAS KATIL!

dude! aku dah kibas katil kot tadi! aku dah angkat katil cari bawah katil kot tadi!

dan aku teringat someone cakap:

hijab belum terbuka.

maksudnya, allah tutup pandangan mata kita dari lihat benda yg kita cari.

*if i`m not mistaken*







No comments: