Sunday, September 30, 2012

trust

30th september 2012

assalamualaikum.

seperti gambar di bawah:






 kali ini gua nak kongsikan pengalaman gua tentang:

situasi 1:

bayangkan kawan sekolah rendah yang dah lama tak jumpa, mesej:

dia: laaaame giler weh tak jumpa ko!! rindunyewww ketat giler kat kooooo!! jom kita lepak?

gua: sure ^^

hari kejadian,

dia: beb, jom teman aku g BTS.. nak jumpa  kawan la.. aku da beli tiket tok ko..

gua: oh.. sure can..

sampai BTS:

'selamat datang!!! ini adalah program MLM ya.. siapa yang datang ke sini rasa tertipu?? di tipu?? tipah tertipu?? sila angkat tangan!!'

memang haram la kan gua nak angkat tangan.. gua dah berangin, lu buat lawak dengan gua.. silap-silap gua jadi mael lambung.


situasi 2:

selepas membuka mata di subuh yang hening, ternampak mesej di hantar sewaktu kau tido-dan-tak-terjaga.

mesej: salam.. beb.. boleh mintak tolong tak?? 

gua: *mata bulat* mintak tolong ape??

mesej:  gua nak pakai duit la rm 500.. ada masalah family beb.. urgent nih..

gua: sumpah banyak giler!! gua bagi ape yang gua mampu.. RM sekian-sekian.

mesej: up sikit tak boleh ke?

gua: *sukahatigualanakbagiberapa!* tu ja yang aku mampu.


dan gua dapat tau, bukan dekat gu aje dia mintak, kat kawan-kawan die pon!
eh? bukan sikit tau.. banyak der!

gua dapat tau, dia join MLM. memang patut pon gua hangin kan!

sekarang nih, gua plak yang malu nak mintak hutang gua. 
eh? terbalik plak..

kan??

dah orang tuh kulit muka dia tebal-macam-tembok nak buat macam mana..


No comments: