Thursday, November 15, 2012

anak pintar

15 november 2012

assalamualaikum.

mari kita pendekkan cerita.!

jumpa membe lama di rumah Allah.

she: weh hasmah! kenal aku tak?
me: mesti la kenal!! *siap aku sebut nama bapak dia lagi*

*salam-salam, peluk-peluk, cium-cium*

me: eh? ni bukan junior sekolah kita ke?
she: haah. ni la akak ipar aku.
me: seriously akak ipar beb?!
she: betul la!

ada benda yang ingin aku kongsikan:

1) bila Allah sayang, Dia akan hantar orang yang baik-baik dekat dengan kita.
2) lama itu proses dan proses itu lama.
3) mengandung. satu proses yang luar biasa.
4) muka akak ipar dia sungguh tenang, sedap mata memandang, ayu. seri ibu mengandung memang hebat kan?


hari ini, sebelum balik, aku tengok TV 1. cerita pasal anak pintar yang boleh membaca sewaktu umur 9 bulan kalo tak silap. dan sekarang budak tuh dah berumur setahun lebih.

rahsia ibu serta bapanya:

'setiap ibu kena pastikan makanan yang masuk ke dalam perut kita itu halal. bukan setakat halal sahaja, tapi halalan toyyiban.' 

'saya amalkan baca surah-surah tertentu.'

'mungkin juga dia sudah terlatih dari dalam kandungan lagi.'

ayahnya seorang ahli perniagaan dan ibunya seorang wanita dan mempunyai PhD.

anaknya bercakap secara live bila ditanya:

'bila besar nak jadi apa?'

'doktor pakar.'


No comments: