Monday, November 19, 2012

hujung minggu bersama BUAH!

19 november 2012

assalamualaikum.
jadi, bagaimana hujung minggu anda?
eh?
hujung minggu aku.
seronok, dua ronok, beronok-ronok.
boleh?
hehehehe..

jadi, ku pendekkan cerita.
memandangkan UPM stand for Universiti Pertanian Malaysia (dulunya) dan Universiti Putra Malaysia (sekarang) terdapat banyak pokok buah-buahan disini!
ya!
buah-buahan.
durian, langsat, rambutan, ciku, nangka, (setakat ni aku jumpa)
dan aku rasa banyak lagi..

bayangkan.
tempat joging kitorang bukit ekspo namanya.
ada pokok durian, pokok rambutan, pokok langsat, pokok bangsat. (eh! pokok bangsat xda.. tehehe) 
tengah syok joging bersama-sama bauan durian tiba-tiba:

'dush!"

jatuh sebiji durian.. 
aku dah rasa macam :

'arrrrghhhhh! nak durian fresh dari ladang!'

yang itu kisah hari sabtu.. dan sebagai menbalas dendam,



tada!!
maafkan saya.
yang ni kat ladang belakang kolej atlet upm.
pokok durian ngan rambutan baaaaaaanyak giler!
kalau yang rambutan tuh, sambil bersila pun boleh petik!

mak aku selalu cakap:
'kau nih kalau buat benda memang seronok. pastu kalau dah sakit sana sini mula la, makkkk sakittttt.. nina, tolong uruuuuut.'

sakit sikit ja nih.. 
thehehe..

oh! credit to:
wan sarah, as partner-in-crime. 
hehehe

waktu nih baru lepas beli durian fresh kat pusat jualan upm di mana berdekatan dengan stadium UPM.




No comments: