Sunday, December 9, 2012

2 jam ke alamanda

9 disember 2012

assalamualaikum.

weekends.
digunakan untuk membalas dendam.

sebab weekdays tak dapat berjalan-riuh-rendah-horey-horey macam orang lain.

that`s why i went back home and 'sapa nak ikut kak imah pegi alamanda?'

membawa bersama si nina dan si uda.

tak pernah  lagi starting point ke alamanda dari rumah. jadi, semalam nak try-test-cuba la kan.

but then,

'yeeeeeah! aku salah masuk jalan!'

eh kau tau aku terlajak dah sampai ke dengkil, rumah maklong aku!

punah. ya! aku telah memusnahkan mood mereka dan aku jugak..

urgh! kadar keseronokan bertukar kepada kadar mood mati.

dan.
taktik yang kuno terus menjadi penyelamat. ia adalah salah satu taktik yang everygreen.

*petrol pump*

cashier: air mineral satu ja? 

aku: *angguk* err bang. macam mana nak ke alamanda dari sini? 

cashier: oh. kira 4 traffic light mula dari sini. lepas tuh ya ya ya blablabla..


at last.

'ingat sume tempat parking kita.'

since hari sabtu adalah hari tanpa beg plastik di Selangor-negeri-kelahiranku-bapakku-dan-kampungku,
kami telah membawa beg sekolah!! yeah!

dan oleh itu,

memang aku nampak macam budak sekolah asrama yang keluar outing.

p/s: i got my new book that i reallllly want gila-gila-gila. traveloge book.but cant find the future-guided-related-to-marriage book.. urgh! i just finished one traveloge book, and re-read one novel from my super duper hlovate. i will make a review about those book.  

No comments: