Monday, June 17, 2013

nescafe secawan dan final exam.

assalamualaikum..

hi blog!!

hari ini paper ke-2 aku untuk final exam ni..

hari ni paper fizik 2. hurmmmm.. 

soalan bagi aku basic. tapi percayalah! soalan basic tu yang tak boleh jawab. 

dan apa point kalau set soalan susah-susah-konon-nak-bagi-beza-antara-student-extra-dengan-student-biasa-biasa, kalau soalan basic pun tak boleh nak  jawab??

got my point?

dan paper fizik adalah paper yang menguji keutuhan basic aku.

*sambil angkat tangan*

me: Dr, yang ni memang nak kena cari R dia ke?? ke Dr tak bagi??

Dr: memang kena cari.

me: saya pakai rumus nih. dan saya substitute masuk dalam yang ini blablablabla.. betul kan?

Dr: itu rumus chapter 28. soalan ni chapter 29.

me: eh?? alaaaa.. chapter tu saya tak study la Dr. tinggal satu soalan ja lagi.. yang lain dah setel dah.

Dr: habis bab mana yang kamu study?

me: ni. soalan-soalan yang dah siap ni.. *sambil tunjuk bukti* tinggal ni ja Dr. 

Dr: chapter 29 tak study langsung?

me: haah.

Dr: pernah la otak awak banyak masa lagi.

me: *what the fish, sambil mata melilau tengok kiri kanan*






p/s: physics used to be my passion long time ago. masa kat matrik penang. sebab, lecturer yang mengajar, sangat sangat sangat fatherly and motherly. sabar mengajar. lainkan soalan-soalan dan kerenah kami satu kelas. aku ingat Pn Leong. walaupun chinese, jasa dia besar dalam fizik buat aku. dan Enzik Zaidi pun. seriously dah lama tak balik penang. 
p/s/s: ada lagi 3 paper to carry on. fighting semah!


No comments: