Sunday, July 28, 2013

kek pelangi dan biskut cornflaks.

assalamualaikum.

hi blog!!

hari ni, aku melayan mak aku cari barang-barang nak buat kek.


when was the last time mum baked cake for us?


i have no idea about that. however, i felt extremely happy for this week. the most awesome week i think. hehehe


shopping together with mak,
have some 'debate' with mak,
laugh out loud with mak,
spent some time to sembat baju kurung for mak,
and a lot more bebeh!


aku akan paling ingat bab 'debat' dengan mak.


mak aku nak beli tikar buluh for this coming hari raya and our sofa will move out. and of course i said NO to my mum. but she insist and she wanted to buy that thing. i said membazir la mak. mak said mana ada membazir. i said duit tuh boleh pakai beli benda lain. mak said tak pe. i said habis tikar yang kat dalam bilik abang tuh nak buat ape? biar je tegak duduk dalam bilik abang? and she had a tonnes of excuses to buy that tikar. and i really will say NO!


mak memang macam tu. kalau aku suka, mak tak suka. kalau mak suka, aku tak suka. last-last mak cakap, takpe, duit mak. well said la  kan. aku diam. hahaha... mak sapa la ni -.-'

dan berjaya juga mak buat kek pelangi!


cumanya, kami musykil. macam mana nak bagi kek tu, kalau kita potong, tidak berbulu. maksudnya masa kita potong tuh, nampak la straight line yang kita potong tuh. bukannya isi kek ikut sama keluar dan melekat kat pisau tuh.


itu menjadi persoalan yang bermain di minda. heheheh najwa latif sangat!

dan biskut cornflaks adalah biskut wajib setiap tahun untuk dibuat kerana ianya teramatlah mudah untuk dibikin. cumanya masa buat biskut tuh, satu untuk kau, satu aku ngap. dua untuk kau, dua aku ngap. tiga untuk kau, empat aku ngap.

maksudnya, sambil buat, sambil makan.

macam tak biasa buat pulak kan =P



from my sis insta.


from my sis insta.






p/s: i think i want my future kids to call me IBU ^.^

No comments: