Tuesday, August 20, 2013

my random intern-mate

assalamualaikum.

hi blog!!

hari ni kan, intern-mate aku keluar soalan random. kisahnya begini. kitorang kena cuci apparatus tuk acid digestion esoknya.

sedang basuh punya basuh punya basuh konon-kononnya basuh tepi sungai la kan. bermula:


she: eh? saya nak tanya awak. kalau husband awak nak kawin satu lagi awak bagi ke??

kalau masa tu aku tengah minum air, confirm aku sembur kat muka dia. tapi masalahnya masa tuh aku bukan tengah minum air, aku tengah cuci apparatus. jadi, wajarkah aku terbaling apparatus ke arahnya disebabkan terkejut dengan soalan yang di utarakan?


me: i didn't expect this question come out from you.

she: so your answer?

me: i don't know. but my sister did tell me her answer.

she: her answer?

me: dia akan benarkan husband dia kawin lain dengan syarat, his second wife should be better than her.

she: orwh.

me: how about you? awak benarkan tak husband awak kawin lain?

she: saya akan minta cerai.

me: kenapa?

she: itu tanda dia tak sayang saya.


p/s: disebabkan intern-mate aku pakai bahasa melayu yang memang asli, sampai aku pun terikut-ikut sekali. aku perasan hari ini aku guna perkataan, " selain itu." aku terasa comel pulak. 


No comments: