Saturday, August 17, 2013

pre-reunion SMKSP

18 ogos 2013

assalamualaikum.

hi blog!!

hari ni ahad. kita lepak rumah. penat semalam. rushing sana sini. amik orang tuh, amik orang ni. 


jadinya, semalam adalah pre-reunion sekolah menengah aku. kira opened to my batch. yang lahir 1991. dah lama tak jumpa since 5 years we were leaving Seri Pantai. lagi pun gathering semalam ada orang sponsor. orang jauh. 


apa yang aku nampak, ada la dua tiga orang kawan ni. they've changed from best to better. such as A (huruf sebenar) i've never know how was her transition look like. don't even know why. but for sure it lead to what she is right know. the new she.


same goes to Z(huruf sebenar). masa aku pergi open house rumah Z, mak dia bukan main lagi puji melambung-lambung si Z tu. and what makes us melting kat rumah si Z was cara dia layan anak-anak buah dia. soooooo fatherly ok! aku tak expect lepas 5 tahun he will turned into that fatherly. for sure aku melting. can't even imagine how lucky his GF. since aku dulu ngam jugak la dengan arwah atuk dia yang kat melaka, his mom said this:


mom: blabla bla siapa dah kawin blabla

me: ada la dalam 2 orang gitu.

mom: blablabla kawin jangan tak bagitau. jangan lupa jemput. blablabal

me: insya allah jemput.. hehehe..


then his mom masuk dalam bilik. aku at that time tengah pegang anak buah angah dia:


he: ma, kau tau kenapa mak aku cakap macam tu kat kau??

me: kenapa kenapa kenapa?

he: dia nampak kau pakai inai. tu yang dia cakap macam tu kat kau.

me: laaaa.. iye ke?? ini aku pakai kat kampung la. 


see?? how care his mom was?? honestly, aku memang suka kalau aku kawan dengan orang, i want to kawan with their family too! aku sendiri tak tahu kenapa. tapi yang sahih, perasaan bila mak ayah kita tahu kawan kita, adalah satu perasaan yang awesome! kita rapat dengan mak ayah mereka macam kita rapat dengan mak ayah kita jugak.


lepas tuh pulak, A (huruf sebenar). masa tengah packing makanan-makanan yang lebih tuh, A cakap:


he: bungkus lebih sikit ea. nak bawak balik untuk mak jugak. iye la. kita makan kat sini sedap-sedap, takkan mak tak makan pulak kan? 

at that time i was put mee inside a plastic. aku macam sedih la kenapa dia cakap macam tuh. then aku tanya bella amat.


me: bella, A punya ayah dah meninggal ke?

she: dah lama la ayah dia meninggal. rasanya dia tak sempat tengok ayah dia. masa tuh dia kecik lagi.


masa tuh aku rasa macam nak terduduk. sebab selama aku kenal dia, aku tak tau pun yang dia takde ayah. hidup dia happy sokmo. lagi happy sebab ada GF... hahahha.. kau memang comel A!

dan raya ini, baru first time aku face to face dengan kawan-yang-dulu-jadi-lawan-lepas-tu-kawan balik. ada la jugak dalam banyak tahun aku dengan dia tak connect. start aku matrik, we stopped.  but masa 1st year contact kejap. lepas tuh off balik. sampai la kelmarin dan semalam baru jumpa. we are not friend in facebook. i have delete his phone number long time ago. but we were pro man! acting like nothing happened long time ago. i'm cool, he's steady. so we make it. RE-FRIENDSHIP. 

those friendship crush happened when  EGO AND THE ANGER FILLS THE TOP LIST.  and i will not let it happened again. i'm trying.



i'm so happy for yesterday. walaupun penat. re-friendship, and changed information. and this is MY RAYA STORY. *smile*








p/s: we're romantic baq haq! bella, wani and me went to Amcorp Mall to sent some food to Atiqah. dia kerja. dia tak tahu pun kitorang datang. and i love to see people's shocked face ^^v

p/s/s: lesson learnt from many years ea imah ^^v

p/s/s/s: aku kalau dah penat, memang tak makan. ^^v



No comments: