Monday, September 16, 2013

Selamat hari cuti, Malaysia.

assalamualaikum.

hi blog!

the last time i'm jog wasssssss...

petang tadi. 

but i'm sure i have done something that will make my heart pumping before this. 
heart pumping tuh macam ni:

dup dap dup dap dup dap *dengan laju*

do some squat, sit up, push up *just name a few*. when i said SOME, memang sikit. 
trust me baby.

dan menjaga pemakanan juga akan menjadikan kita lebih sihat juga.

dan apa yang pasti, kita sendiri yang dapat kesan apa yang tak kena dengan badan kita.

macam aku, secara jujurnya, aku tak boleh makan nasi banyak sangat. kalau nasi tu berkanji *normal beras kat rumah aku* memang aku makan separuh atau suku. sebabnya, aku akan mengantuk. itu yang aku perasan la. tapi kalau tak makan nasi tak mati kan kan kan?? apa pernah ke korang dengar orang mati sebab tak makan nasi? pernah pernah pernah?? well, semuanya bergantung kepada diri masing-masing. 

bapak cakap, buat apa nak kisah kurus atau gemuk? gemuk kalau sakit, kurus jugak. kurus kalau sakit tak guna jugak.

jadi, apa yang penting??

jaga kesihatan.

No comments: