Wednesday, October 30, 2013

Aktiviti hujung minggu: This is how I released my stress

Assalamualaikum.

Hi blog.

Kita ketepikan dulu soal projek tahun akhir. Sekarang masa untuk aku cerita benda yang awesome.. *hehehe*

Kalau aku stress, tertekan, pressure, satu ja benda aku nak buat untuk 'lepas geram'.

Keluarkan peluh.

Biar jantung aku berdegup laju. Biar hormon stress aku bebas dan hilang. Biar otot-otot aku rasa 'berguna'.



Main kayak secara solo. Dayung laju-laju sampai tangan rasa kebas. Lepak kat tengah tasik UPM, sambil mendongak ke langit biru. Bila lagi dapat buat macam ni.. Masa ada tawaran untuk buat kayak ni la kena ambil kesempatan. Bila lagi ada tawaran pakej macam ni. Rugi woi woi woi!

Aha! Part ni paling lemah lutut. Walaupun ada tali keselamatan, tapi mana la tau kalau Allah kata jatuh, kita pun jatuh la kan.  

Flying fox!! Boleh pulak masa nak turun, tersekat kat pokok. Itu tandanya, aku dah gemuk. Samjay?


Semua yang aku main tu, dekat Bukit Ekspo, UPM. Selalunya aktiviti-aktiviti macam ini diorang buat kalau ada majlis-majlis besar. Dan aku pilih pakej. Semua yang aku main itu hari RM13. Kira murah la kalau main satu game. Rugi.

Semua aktiviti-aktiviti yang aku buat ni sempena Pesta Konvokesyen UPM ke-37 yang berlangsung selama 5 hari.

Tahun depan, ke-38 pulak.




Cepat la habisssssss........



No comments: