Wednesday, December 25, 2013

Ulang Tahun Mereka

26 Disember 2013


Assalamualaikum. 

Mana mungkin aku terlupa ini hari. Tiga orang sekali jalan! Hari ini ulang tahun bapak, Miss Chung dan Ayin.
Alhamdulillah, aku masih ingat.



Aku dah whatsapp Ayin sehari awal. 



"... tak payah nak terharu sangat dengan aku."



Biasa la. Kawan dah lama. Perangai pun dah tahu. hahaha. I wished him a very good luck in whatever he do. Dan moga dia nikah cepat dengan awek dia. 

Untuk Miss Chung, memang plan nak bagi awal-awal pagi. Sebab aku tahu, kalau hantar malam, memang esok pagi baru teacher check handphone dia. Penat la tunggu dia balas balik. 


Teacher mesej,

Teacher: "so cheeky!"

me: hehehe. Yes i am.

teacher: I know ;)

me: teacher ni pagi2 dah buat cute.


Suddenly she sent me an animation showing a blink-blink words of " I MISS YOU"


Mana la aku tak tergelak, tak tersenyum sorang-sorang. Giler cute!



Tiba-tiba teacher balas.

"..may you find your prince charming soon. hahaha."



Aku jawab secara jujur dan ikhlas.

"... true price charming never give up kan teacher.." (forever winning quote)



Tiba-tiba lagi! Text yang mengundang senyuman aku, mengundang macam-macam perasaan. Teacher ni memang sengaja. Sengaja buat aku nak abis cepat kat UPM ni. OMO!


"..Have you seen zubir's baby on fb? So cute.want to see your junior too :)"


Mesej yang baik kan kan kan??




Dan sebelum subuh dan buat satu video untuk bapak. Hantar ke whatsapp group anak-anak bapak. Bapak dan emak memang takde whatsapp. Jadinya, kakak la yang tunjuk.

bapak cakap.

".. Jangan doakan bapak kawin lagi satu."



aku hape lagi, melawan la.

".. buat apa nak doa bapak kawin lagi satu. Baik doakan anak ni yang belum kawin."



Bergelak sakan kami. Rugi kalau tak bermanja dengan mak ayah sekarang. Bila dah biasa buat dengan mak ayah, for sure dengan bakal mertua pun tak kekok. Kan? 



Practise make perfect ye dak?




No comments: