Saturday, January 4, 2014

Kekasih Hati

Assalamualaikum.

Laju ja kan nak tahu kenapa tajuk kekasih hati.

hehehe.



Aku ada up satu status kat FB aku:


" .. ketenangan hati, mesti di cari."


Itu memang secara rawak apa yang aku rasa. Maksud aku, ayat kat atas tu memang apa yang aku tengah rasa masa aku tengah buat hape ntah. Tiba-tiba ayat tu ada dalam otak aku. Aku tulis dalam buku. Dan aku post. Yes. Memang aku buat. Kat Instagram pun sama. Ambil gambar, letak caption, post.



Cikgu aku ada baca status aku dan dia balas:


".. kekasih hati pun kena cari juga mah."




Nak tergelak, aku memang dah gelak dulu. 

Cikgu cikgu *geleng kepala*


I got crush. Crush tu apa? Ada orang pernah tanya aku soalan tu. Crush tu macam kita suka kat orang tuh, tapi orang tu tak tahu. Itu jawapan yang aku dapat. Crush berbeza dengan admirer. Admirer tu macam kita meng-idola-kan  seseorang. *ada ke perkataan meng-idola-kan?* Contoh Prof. Muhaya. Gitu~~~

Tapi, dia bukan crush aku la maksudnya. Sebab aku dah tanya dia dua kali. Dua-dua kena reject.
Tapi still put him as crush la. Senang cerita.



I saw him uploaded a wedding picture that consist of a bride, a groom, him and a lady. Actually his brother get married that time. 

So, I conclude that the lady was his another 'half'. Based on comment that his friends had leaved. gitu~~~

Berdasarkan pemerhatian dan pengintipan yang telah di buat.

Jadi, aku yang reti bahasa-bahasa kiasan yang memang sengaja tu, sedar diri.



Apa aku buat? 

Pertama sekali, aku geleng kepala. Sebab tak percaya. At the age 22, someone had pushed my 'door', walked in then walked out. Glad that he did not stayed in long period. 

Second, aku block dia. FB and Insta. So, I don't get any notification from him when he update anything.

Third, did not contact him. For reasonable purpose ok la. Contoh andai kata nak beli ayam, order la kat dia. In case la. Kot ayam-ayam kat tempat aku dah habis orang  jual, memang kat kedai dia ja yang ada, jadi, kena la pergi beli.



Apa aku rasa?

Takde rasa apa-apa pun. Steady ja ni. Lagi pun, bila kita dah besar-besar ni, kita tahu apa yang kita nak dalam hidup. Dengan siapa kita nak hidup bersama sampai syurga *gitu* Lagi pulak, aku memang jenis tak banyak kawan yang rapat. So, aku hargai kawan-kawan aku yang ada sekarang. Kawan sekolah menengah, yang perempuan-perempuan, memang setakat ni keluar makan-makan, share masalah, Yang laki-laki, kena style kasar sikit. Memang dari dulu, kejenya membahan orang style kasar. Itu pun aku boleh masuk lagi. Sebab aku dan kawan-kawan yang sedia ada ni, memang dah kenal lama. Perangai pun dah tahu. Tapi ada yang berubah jugak. Kita hormat perubahan dia. Aku tak kisah. Selagi benda tu baik, teruskan. Tiada masalah. 


Lepas ni kalau aku terserempak dengan dia kat mana-mana, aku tak pucat lagi. Macam masa kitorang terjumpa kat lampu isyarat. Aku dalam kereta dan dia naik moto. Duduk sebelah kereta sambil menunggu lampu isyarat hijau. Pucat tangan wei aku!! Gigil satu badan. Tak tipu. 

Aku ada tanya bapak. Aku ada tanya, bila aku boleh nikah.


".. bila kau dah habis belajar."



Aku tanya mak. Bila aku boleh nikah.


".. kerja dulu."



That it!

Tapi hati aku tak boleh kering macam dulu lagi. Nanti takda bunga nak tumbuh. Dan tak da kumbang nak datang. Aha! another ayat bunga-bunga from me.

That's it! Cerita pasal kekasih hati.