Monday, September 28, 2009

GHAYE LA TEMAN!!!

hahaha..
first of all..
selamat hari raye maaf zahir dan batin..

akan ku coretkan kenangan sebulan bery dlm blog aku nih..
spe nak bace, bacelag..
sp xnk bace, ade aku kesah??

2 days b4 raye!!!
aku tumpang beteduh umah NAWAR.. kat bukit mertajam.. malam nanti aku balik kl..
naek train AKA KTMB aka keretapi tanah melayu berhad.. aku lah pengguna yg setia walaupon bnyk kali dimungkiri waktu..
aku bebuka dgn amat enak skali..
almaklum la tetamu la katekan..
kne layan baek puny!
hahaha..
one day B4 Raye!!
imah: ASSALAMUALAIKUM!!!
imah: imah da balik!!! i`m home!!! tara!!! SURprise!!!
mak: waalaikumsalam.. bagus la ko da balik awal... ni ha..
adek2 ko tlg cat rumah..
imah: wah!!! baek nyer!!
mak: ko tolong mak jahit baju nih..
bnyk!!!
imah: ???????????????
PAGI RAYE!!!
ALLAHUAKHBAR 3x,
lailahaillahhuallhuakhbar..
alluhakbar wallillahilham..
dengar beduk berbunyi,
sayu terdengar disubuh sunyi!!
hahaha..
welcome to syawal..
good bye to ramadhan..
i hope i will meet u again.. insya allah..
really gonna miss the xperiance fasting at kmpp..
first time without family.. juz my friends semata-mata..
pagi yg penuh kesyahduan..
hahaha..
syahdun la sgt..
nak minx maap la kate an.. pagi tu cam biase, tggu wak jani HAbis solat raye kat masjid..
then, kami dok dlm umah..
nak minx maap!!!.
IMAH: PAK, IMAH MINX MAAP KALO X DAPAT BUAT YG TERBAEK TOK FAMILY.
WAK JANI: bapak harap kamu taat pada ALLAH, taat pada rasul, taat pd ibu bapa, last.. pada suami..
(suami* statement aku jer tu!! hahaha)
pape pon, dialog ni la yg akan bapak ak tekankan walau kat mne pon adek-bradek ak nak pegi..
keadaan menjadi sayu seketika kerana wak jani mmbce doa..
dengan penuh linangan air mata.. kami turut berduka dan menginsafi doa..
luv u..
tgh hari berx.p.d.c. ke sabak bernam!! naek bas kat pudu!! ak, kk, abg, n iwan bermaharajalela!!!
hahaha..
secnd raye!!
noVEL di tgn ku!!!
third raye!!!
oit!!! siap cepat!!! nak pegi lumut nih!!!!
wow!!! bagsuh2!!
4rd raye!!!
gua balik kl!!! g open houze umah yunalis!! ade ramai org!!!
5th raye!!
x engat umah sape ak g..
6th raye!!
umah bella amat!! dye da pindah umah baru!! area umah aku..
hahaha
hime sweet home dude!!
makan malam umah mak long.. kat dengkil.. katenyer da lame x jmpe anak2 buah dye..
hahaha..
membuat `drift' mase anta kitorg balik..
7th raye!!
packing yg things..
]ready to go penng!!! luv penng!! hahaha.. M.U ade boleh la ckp.. cube kalo xde.. how??
hahaha..
cm biase.. balek KMPP naek KTMB.. ikut tiket pkl 8.00..
tapi sampai kul 9.00
tu la `balak' aku wat mse ni..
8th raye!!
sampai KMPP kul 7.15.. sib baek ade geng naek bilik..
kalo x, tggu berjanggut la aku kat bawah.. taku t la naek bilik sengsong.. aku an pompuan.. hahaha..
masuk ja, mula lah rutin sbgi seorg pompuan missthali.. hahaha.. kemas bilik.. seswg lelabah yg ber kuatkuasa sejak aku tinggalkan bilik ku hapuskan!!! than rehat..
tido misi utama..
pukul 1.30 terjaga!!! mandi tok solat.. but then,
ALAMAK!!! kunci tertinggal dalam bilik!! HAmPEH TOL!!!
adoyai!!!
cmne nih??
AHA!!!
batek: assalamualaikum!!!
nadia: waalaikumsalam.. awat nya??
batek: nad, tlg ak.. nak pinjam tmpt berteduh.. aku terkunci..
nadia: la.. boleh2..
*pastikan anda berada di tahap sedar jika ingin melakukan sesuatu pekerjaan!
9th raye!!
adoyai!!!
tutorial x ciap lagfi oit!!!
bedal je la..
pesanan cikgu sblm raye,
cikgu: kamu raye sehari jer.. esok bkk buku..
knk2: baek cikgu!
*jgn berjaNJI KALO X MAMPU TEPATI OK!
REDY 4 PSPM??
I THINK I can dance!!
hahahaha>>

No comments: