Friday, June 17, 2011

meringankan beban orang kahwin ^^

18 jun 2011

*tukar mood orang kecewa*

`hai la mak cik noriah. Eden mintak map bebenyak la yo. Pasai den tak dapek nak tolong kek bawah nuh ha! Rugi la yo. Time nak tunjuk muko kot-kot bakal mak mentuo bekenan kek den, time tu la den ado kelas. Maap laie skali yo mak cik noriah.’

Jadi, untuk meringankan beban pengantin serta keluarga, moleklah kalau anda yang berkunjung ke majlis perkahwinan, membawa sedikit hadiah. Bergantung kepada setiap individu sama ada mereka ingin membeli barang rumah untuk dijadikan hadiah ataupun sekadar menghulurkan duit yang diletakkan di dalam sampul duit raya.

It is not compulsory that you should brought either two things to that ceremony.

*aku bawak perut je selalu.. dah nama pun pelajar ^^*


Tapi, tidakkah anda terfikir mungkin hadiah yang diberikan akan sama dengan orang lain??

*did you think about that people?*

THIS IS MY IDEA:

Why don’t you give some book to that bride and groom??


Relevan:

1)Duit mereka boleh dijimatkan kalau anda membeli buku seperti bimbingan rumahtangga, cara mendidik anak, cara mengambil hati isteri/suami , soal jawab rumah tangga, hal isteri/suami yang anda patut tahu, dan sebagainya.

2)Diorang boleh baca buku sama-sama sebelum tidur. Tak pun,:

`abang bacakan untuk sayang ea’ *SETH TAN*

3)Mungkin itu satu permulaan untuk pasangan tersebut membina perpustakaan mini.

*boleh jadi jugak*



baik aku beli buku. Apa guna jadi ahli MPH kalau tak guna an.. mata ganjaran dapat kumpul, potongan harga pon dapat!!

WAH!!

BERBALOI-BALOI ^^





short and simple:

baru anak jiran yang kawen, mak dah pening kepala.

- -'


8 comments:

zarazueyin said...

kalau kawen akak xnk buku,
nk brg letrik...ekekeke

imah said...

zaraaueyin: akak nak barang letrik ea.. tapi say taknak bagi. hahahah

NaniE said...

imah nak buku eh..? nanti imah kawen, akak bagi buku, eh..? hehe..

imah said...

kak nanie: nak nak nak!!

*melompat-lompat atas katil*

^^ hohoho

niena shopping2u said...

sy biasa beli buku, pastu baca, buku tu simpan elok2 jgn bgi rosak pastu bla hari knduri bgi la buku tu..

imah said...

nienashopping2u: orwh.. gitu.. kalo buku saya, saya simpan.. t beli lain pastu baru beli.. nak buat koleksi buku..

lagi-lagi novel.. boleh baca time cuti paaaanjang ^^ hehe.

btw, tq singgah blog imah .

TiKa LEh said...

hahha..good idea gak tu..bagi buku pasal solat bgus gak...heheh

nt akak kawen, nak semua jenis buku ek imah..apa barang tak habiskan buku2 kat mph tu..heheheh

imah said...

kak tikaleh: macam la imah ni ade share besar kat MPH.. ahli biasa je bru kak..

insya allah, kalo akak kawen, ada la buku yang sampai nanti ^^

hehehe