Saturday, October 27, 2012

raya korban versi dewasa

28 october 2012

assalamualaikum..

masih lagi dalam hari tashriq.

sekarang dekat pukul 2am.

dan gua baru bangun.

nanti pagi, dalam 8++am, gua mau balik kolej. 

jadi, motif gua: RAYA KORBAN VERSI DEWASA.

basically, benda nih mungkin terjadi di kalangan orang lain jugak. *bagi gua*

situasi 1:

adik-darama-queen: kenapa tak bawak laptop balik kampung.. nanti boring laaaa.

gua: motif sangat nak bawak laptop bagai. orang nak raya la.

nagging: gua sendiri TAK SUKA orang lain dok kalut kat dapur, buat preparation sume, angpa rilex ja dok mengangkang-what-so-ever depan laptop tengok movie. this is not good to be practise hokeh! this is the BONDING TIME with others family members! budak-budak sekarang bukan kalo nangis, sua ja ipad, tablet, apple, macbook, kompem diam. mak pun nak buat keje senang. ini lagi tak patut. tapi ada ja yang kata patut buat macam tuh.. and i will said NO. gua pon tak sepatutnya bawak homework gua balik kampung. tapi gua still turun dapur tolong kacau rendang bila nenek gua nak mandi dan solat. so, gua rasa loser sikit. -.-


situasi 2:

makcik-halalan-toiiban: orang dulu-dulu, mak-mak heret anak pompuan masuk dapur. walau tak suka, kita kena tengok jugak mak masak. nanti sendiri tau masak.

gua-yang-hensem: *angguk sambil kacau bawang*

nagging: yang nih gua admit. gua memang masuk dapur AGAK LAMBAT.  but hey! its better late than ever.  sebab gua selalu kena marah dengan mak gua kalo basuh pinggan. setakat nih, Tak da la yang keracunan makanan. hahahaha. *syok sendiri* nak kata sedap, tak jugak. tapi masih boleh di makan oleh manusia bernama KELUARGA.. 


jadi,

adik-so-called-avengers: ingat nak keje la pasni sementara nak tunggu result.

gua: jadah mendenya. ingat ada orang ke nak amek dak pmr keje. duduk rumah, belajar masak, tolong emak kemas rumah.. blablablala..

moral: budak-budak senang terpengaruh. 

gua rasa entry nih caca-merba. argh! malas nak backspace.

No comments: