Sunday, October 28, 2012

tribute to Nek Lang Koyan.

29 october 2012

assalamualaikum.

i`ve received a SMS from maksu and a phone call foll0wed by a meassage from kakak when i was in the middle of the physical chem lecture.

maksu: salam imah, kau ada kelas tak arini? neklang koyan meninggal.

kakak: weh? hello? 

kakak: kau tau x neklang koyan meninggal? asthma.

nek lang, kakak kepada arwah wan. masa aku form 4 baru tau yang aku ada banyak nenek instead of arwah wan aku.. loser an aku?  aku ingat lagi masa form 5, lepas habis SPM. last paper was my engineering drawing. balik ja rumah nampak kasut banyak kat luar rumah. masuk dalam rumah, mak kate: Neklang datang dari pahang.

that`s the time yang aku boleh cakap-cakap, gelak-gelak dengan neklang. Nek lang aku pro tau! boleh balas mesej, angkat phone call. pergh! rock habis. nek lang memang sporting! masa macam maklang koyan. friendly gitu!

last aku jumpa neklang, masa kenduri kahwin maksu. happy la bila orang jauh datang. aku pulak buzy jadi video-girl-tak-bertauliah. tapi ape yang aku dapat was PELEMPANG-MANJA-ala-maklang.. maklang kata, aku tak cukup perempuan.. she keeps nagging the way i talked, the way i laughed, the way i walked, everything! and i was diam je la kan. sebab da memang betul pon. jalan serupa jantan, gelak serupa pontianak, cakap umpama orang tuh ada kat bukit. but then, maklang still hugged me.. maybe to balance. after she mad at me, she need to make me confortable. she did say sorry for lempang me. that was my maklang koyan, anak kepada neklang koyan.

sedih. sebab tak dapat balik cium buat kali terakhir. satu, sebab jaraknya lagi jauh dari sabak bernam. satu lagi, sebab tak tau sape yang nak pegi.   

dear Neklang,

imah mintak maaf. terima kasih sebab imah ade jugak keturunan kat pahang, perlis, cheras. terima kasih sebab  bagi nombor telefon abg-ijat-gemuk kat imah. abg ijat da jadi imah punya private doctor secara tak rasmi. terima kasih sebab jaga maklang koyan, sepupu-sepupu imah.. terima kasih sebab sudi datang rumah imah dulu. minta maaf sebab banyak kali tanya bila nak datang koyan, siap bagi guide line macam mana nak naik bas dari KL ke Koyan. siap guarantee yang along boleh amek imah bila sampai koyan.

imah minta maaf. moga neklang tenang di sana. imah sayang neklang.

moga roh neklang bersama-sama orang yang beriman. amin.

No comments: