Sunday, November 25, 2012

gengster

26 november 2012

assalamualaikum.

kuliah pada hari ini, aku pakai  light blue jean, t-shirt lengan panjang fakulti sains, tudung hitam, sneaker with colorful circle strips.. well kasut tuh bukan sneaker la.. tapi boleh nampak macam sneaker.. acane tuh?

tak pa.. just bayangkan yang tuh pakaian aku hari.

aku memang tak de jeans. langsung! dulu ada sehelai. tapi lepas kena warning dengan bapak aku, dia cakap:

' ini jean pertama dan terakhir.'

than i was like:

' jean ni mak yang belikan.' *muka sedih*

lepas tuh memang xda nye mak aku beli.

tapi jean yang ini, aku cilok adik aku punya. pinjam la sebenarnya.. nanti dah balik aku bagi la balik.. sebab aritu bawak motor.. merempit la kejap.. bila aku pakai jean,  aura GENGSTER tuh tetiba ja naik. tetiba ja datang.. pelik giler. nasib baik la bukan skinny jean.. just straight cut-ala-beggie-style kalau aku pakai la. sebab aku kan kecik.. bahahaha..

aku teringat mak aku cakap dulu, masa aku pakai jean nih sebab aku dah xde seluar lain.. aku memang banyak track suit ja. 

'mak tak suka kau pakai jean. kau nampak  JAHAT. kalau kau nak pakai seluar, mak lagi suka kau pakai baju sukan, seluar sukan. pakai la kasut sukan kau sekali.. tapi bukan JEAN.' 

bila mak aku cakap macam tuh:

'ala.. kali ni ja imah pakai.. da xde seluar lain nih. lagi pun nih abang punya. nak bawak motor, selesa pakai seluar.'

aku tau la cara aku bawak motor macam mana.. penah ja aku bawak motor pakai jubah, pakai baju kurung.. tapi tak selesa.. dulu, sampai nak terjatuh.. aku ni jenis orang yang redah-ja-bumper-xreti-slow-punya-orang-sampai-speedometer-rosak.. kalo amek lap bukan reti nak bawak slow..lutut tuh kalo boleh cecah tanah masa corner. tapi xde la gitu.. just almost like that la..

bapak aku lagi prefer anak-anak perempuan dia pakai baju kurung. salah satunya:

'nanti kalau nak kencing senang. angkat ja kain. ni kau nak kena bukak butang la, turunkan zip la. ingat tak sakit ke?'

indeed.

jadi,
pemakaian mempengaruhi seseorang.
pemakaian juga memberi keyakinan.

uh! aku selalu ja pakai baju kurung dengan sneaker. 
mak bising. tapi bapak aku suka. hahahaha.. aku anak bapak kannnnn.


No comments: