Wednesday, November 28, 2012

sesi pujuk memujuk

28 november 2012

assalamualaikum.

well. rasa macam hape-ntah nak post pasal pujuk-pujuk nih..
bukan nak cerita pasal you know bf-gf-gaduh-pujuk-pujuk-mucuk-mucuk yada yada bla bla bla kind of thing.

let me shoot.

basically, i`m kind of straight to the point punya orang. lecture aku cakap, jangan terlalu berkias. kalau salah, cakap salah. 

dan situasinya:

hari ini adalah hari ke-2 perlawanan bola baling antara kolej  di Uni aku. jadi, aku sebagai pengurus pasukan yang-tak-berapa-nak-kurus nih you know, urus la segala benda-mak-nenek yang berkaitan sebelum perlawanan. transport-waktu-berkumpul etc etc.. sambil di bantu oleh mereka yang berpengalaman.

make short la senang. *pfffft!*

jadi, keeper team aku nih, duduk sorang-sorang lepas main 1 game. kami kalah. jadinya, aku nih cuak la.. tetiba ja dia tekup muka, nangis. 

huuurmmmmm.. panik.. aku la tuh.. 

honestly, i`m not really good in pujuk-pujuk. its only apply to kids.

aku tanya, 

'kenapa nangis? adat la kalah menang nih.' *sambil aku urut-urut dia.

'saya frust kak. saya frust bila saya dah cuba sehabis baik untuk team, tapi kenapa mesti ada yang tak boleh buat sama macam yang saya buat? penat  la macam nih.saya dah tawar hati kak.' *nangis lagi*

*glup! panik sebentar. mana taknya.. ada  lagi satu game.. jangan la down duluuuuu.*

'kamu jangan cakap macam tu.. semua orang dah buat yang terbaik. mungkin awak  tak nampak. semua lari kejar bola kat atas padang. bukan diorang duduk saja. mungkin kita nervous and the sesi-pujuk-pujuk-was-continued-until-she-said.....

'dah la kak.. saya ok..' *asked me to stop urut dia*

'kamu tahan sikittttt ja lagi.. ada satu lagi game. tahan ea.'

tuh ja aku boleh cakap. loser kan kan kan??

aku pernah rasa apa yang keeper team aku rasa. jadinya, apa yang aku boleh buat, support her, confort her. betul. kita akan rasa tawar hati bila kita dah buat sesuatu sehabis daya usaha kita. tapi. orang lain?? tak buat.  hanya mengharapkan kita. semata-mata. kira tak menghargai. semestinya sedih woook!

dan aku ternyata seorang yang-gelabah-panik-serabut-punya-orang.. aku tengok, semua pengurus wanita mesti akan bawak ketua ke kawan lelaki. as their punya urmm hape ea nak cakap.. ha! orang yang neutral kan keadaan. 

guys, korang memang hebat in-panic-at-disco punya situation la.. how they handle the crowd, how they manage the team, the games, how they can give instruction bila feremfuan-feremfuan nih dah serabut-buntu-mati akal tak tau nak buat apa..

ye la.. pompuan kan ada 9 nafsu, 1 akal.. guys plak ada 1 nafsu, 9 akal..

jadinya, nafsu perempuan atas padang tadi dok kejar bola. 

i`m done.








No comments: