Tuesday, February 5, 2013

Happy birthday blog!

5th februari 2013


assalamualaikum.

hi blog!!

happy birthday!

yang ke-6..

yup.

blog ni start on 3th feb 2007. masa tuh aku form 4.. ahaks! kira blog ni dah boleh masuk tadika.

mula-mula terjebak gara-gara redmummy.. sebab masa tuh dia tengah famous. kira dia buat duit dengan cara blogging ja.. ha! mana tak gempak.. sungguh mata duitan.. iye la.. budak kecik kan  lagi masa tu.. NOOB GILEr kau imah....
hahahhaha..

aku ingat lagi.. dulu-dulu, header aku kemain beso lagi ghomen ea.. iyo la.. den bukannyo tahu soba sobi pase blog ini dulu.. den hontam yo.. kono gak la comment membino dari senior-senior blog.. tapi stillllll.. aku bebal.. hahahaha..

aku ingat dulu, abg edy ajar aku nak buat link ke blog orang lain. hahaha.. abg edy pun komen header aku yang gambo pokok masa hujan tuh dulu.. beso gabak.. sumpah kelakar! anyway, thanks abg edy.. tunjuk ajar ku sipot! eh. sifu. =P

bila aku baca entri aku yang dulu-dulu tuh, sumpah lawak! kira boleh nampak la trasition from budak sekolah sampai la budak u.. tapi masa sekolah dulu, tak banyak entri yang aku buat.. ye la.. dulu nak buat pakai internet, kena pegi cyber cafe.. 1 hour, rm2.. ha! yang aku nih bukan setakat kena rm2, mesti lebih dari itu.. hahaha.. imah noobbbbb!

pastu kat matrik.. masih lagi updated.. tapi gitu-gitu ja la.. tak serius pun.. nak online pun pakai gheta orang ja banyak.. hahah.. thanks ea zatty bagi aku pinjam broadband maxis kau sampai pagi.. weh! kena cop dulu tau kalau nak pinjam broadband dia. tapi yang bestnya, takyah bayar.. untungkan kawan dengan anak toke minyak. hahha..=P

pastu upgrade sikit zaman masuk u.. boleh kira rajin la jugak aku updated sejak dapat laptop.. bukan laptop actually.. more to notebook.. aku punya kecik ja.. RAM pun tak besar.. but still can be used for the basic proposes ey? plus internet pun ok.. eh.. tak jugak.. siput vavi jugak loading dia.. harap bayar ja mahal, tapi service ke laut! hahah.. itu cerita dulu.. sekarang aku updated la pakai broadband aku. YES!

so, basically, blog ni more on personal things la sonang cito.. ape aku buat, ape aku rasa, ape yang best, apa yang tak best, random things, ape yang aku tak puas hati, aku nak spill ke hape ke.. ya.. this is my personal blog man. even it is called PERSONAL, yet it still cencored. 

kat blog ni, aku akan letak nama orang, kalau orang tuh buat benda best. kalo tak best, aku tak letak.. tapi kalau terletak,  nasib ar.. tapi seingat aku, aku tak letak. then, kalo aku tak suka somethings, hate someone, aku akan tulis on the surface ja.. kira not deep into the case la.. sebagai rujukan dan iktibar pada orang lain. mungkin.. kira blog ni masih ada benda yang kena cencored-kan dari pengetahuan umum.. yup.

so, kat mana kau tulis benda-benda yang tak cencored tu?

i wrote it on my diary ^^

yup. instead blog, aku spill kat diary aku. masa aku sekolah rendah lagi aku tulis diari. tapi asyik kena baca ja.. sumpah tak syok! siap gadoh-gadoh dengan orang yang baca diari aku..  as usual la siblings yang akan baca.. tapi dah besar ni,  pepandai la simpan. 

kalau aku malas online, aku update on diary ja.. kalo terlebih rajin, aku update dua-dua sekali.. hahah.

so, blog is my personal item. for future. and selected orang ja tau aku ada blog. contohnya famili aku. bila dah besar nih, aku tak minat nak published blog aku kepada umum. that`s why aku keep it as private. aku tak nak amik tahu siapa pun baca blog aku. sebab, aku akan jadi segan+malu. aku takde scientific reasons aku jadi segan+malu. its just me. maybe next time aku kena disable aku punya blog link ni and disable comment kat blog aku.. i`ll do it la one of it.. tengok la..

so, kalau anda anda anda yang membaca blog ini, mengenali saya secara personal atau tidak, saya harap apa jua yang anda baca di blog saya, ianya habis setakat di alam blog saja. saya tidak berminat untuk memanjangkan ke alam realiti. 

bajet artis la kau!

bukan bukan bukan! bukan aku bajet artis. tapi, bayangkan:

'eh, hari ni kau post pasal tuuuuut kan kan kan?'

'eh, yang pasal post kau aritu kan... ya ya ya bla bla bla..'

aku rasa sangattttt demmit! *undescribeable* kan kan kan??

so,

happy birthday to you, my-dear-blog.

p/s: aku rasa kena make over blog aku nih. kan?

No comments: