Thursday, February 28, 2013

Women from Mars, Men from Venus: PERCAYALAH!

28 Februari 2013

assalamualaikum.

hi blog.


    ok. sorry. memang sibuk. sebab ada program kena handled. lagi pun kalau aku tunjukkan jadual aku sem nih, sure geleng kepala. 

#packed sangat ke?

adalah jugak packed. plus the subjects that i`m taking this sem quite tough and most probably get hard in future. I`m trying to get myself well ordered since I`ve been in a holidays mood for a month. The body need some time to reschedule themselves. ordered the hormons to stay claim. hope so.

so, back to the topic. I cut this short.

I PM my president regarding our trip to somewhere-in-this-weekends. this project is under our faculty. so, my position is vice-president in that project. logik la kan aku tanya sebab nak update if anything happened without directly from me. kan? logik kan kan kan.

so, what was he replied to me ( it means like this a bit)

he: aku pengarah, rilex ja. kau nak gelabah sangat kenapa?

tak payah la tanya ape aku balas. 

aku cuma nak menghebahkan di sini *wah ayat skema* perempuan memang sifatnya berfikir tentang banyak faktor. aku bagi contoh. kalau nak beli barang. perempuan akan pergi masuk satu-satu kedai. diorang banding-beza harga, kualiti, servis dan sebagainya antara satu kedai dengan kedai yang lain. banyak yang diorang fikir sebab taknak jadi, :

Ala..... menyesal aku!

mereka juga senang, dan cenderung untuk membebel. sama la macam aku. aku nih pun style- kakak-tiri-style-makcik-makcik sikit.  lagipun benda yang aku bebalkan tu benda betul. contoh:

'ni sapa punya stoking nih merata-rata!'

'kau longgok baju kau kat tempat baju bersih nih dah kenape? kau dah tak reti nak letak kat tempat kotor ea?!'

*selalunya berserta nada tinggi.*

#sebab apa lelaki tend to stay chill?

sebab selagi masalah itu tak datang, tak menjelma, tak munculkan diri, selagi itu mereka akan terus bersikap tenang. 

lepas tenang, baru diorang akan gelabah. minda mereka akan bekerja secara keras, sistem-sistem neuron otak secara automatik bergerak selaju-had-laju-cahaya. baru la mereka bergerak mencari jalan penyelesaian. SUKA BUAT LAST MINIT! most of them. 

dan ini adalah komen daripada seorang lelaki. 

perempuan cepat matang.
lelaki lambat. coz diorang kena faced the problems then they can be matured. selagi diorang tak ada masalah, selagi itu diorang tak belajar cara untuk selesaikan.


ada sesiapa nak back hand ke smack down aku?

tak takut pun.


lagi satu fakta,

pandangan perempuan lebih  bersifat menyeluruh.
dan lelaki lebih bersifat tunnel.

that is why men tends to drive at the night compared to women.
because it is dark and women can`t predict and see clearly what was going on around them.


our mind just don`t do that.
*kesian kita*






No comments: