Saturday, April 27, 2013

Aktiviti Hujung Minggu: berkampung di bilik.

27 APRIL 2013

assalamualaikum.

hi blog!

this two days, i think i should stayed in my room. joging pun tengok keadaan cuaca. kalau tak hujan, kita turun buang peluh.. vice versa.

so, on my last weekend, specifically on saturday, aku layan movie nih: A WALK TO REMEMBER.

LOSER giler aku movie to dah keluar tahun 2002 lagi. time tu aku baru 11 tahun! eh eh eh .. heroin dia sebijik macam neelofa! aku beli cd tu masa aku cuti aritu. so, aku tengok dengan membe aku, kasi tutup semua lampu, iye la kate movieee..
 sob sob sob.. sedihhhhh.. tapi itu cerita minggu lepas..

minggu nih, banyak keje nak kena setel. assignments, reports and tests.. direct this three weeks.




nasib baik aku dah tutup fb. so, less distraction. sebab banyak sangat benda nak kena checked pepagi buta.. email la, yahoogroup la, fb notis lagi, discussion dalam fb la. uuui banyak!




pagi tadi, aku pergi pasar dekat MARDI. nak tukar baju yang aku beli minggu lepas. lepas tukar, aku lepak makan kuey teow goreng kat sana sorang-sorang.. sob sob sob.. meja boleh muat lagi tiga orang, tapi aku duduk sorang.. sob sob sob lagi... *hembus hingus* biasa la rutin lepas makan mesti baca paper, * ikut atuk* dan terbeli ni:



solusi, edisi 55.

pakcik zamani cakap:

" takkan nak tunggu salah sorang mati dulu baru nak mintak maaf?? dah terlambat. kalau di suruh pilih antara seksa kat dunia dengan seksa kat akhirat, baik pilih kat dunia. kat akhirat tuh lagi dahsyat tau tak? ego letak tepi. tak jatuh maruah kalau mintak maaf dulu.  "

" tuhan tu Maha Pengampun. buat la banyak mana dosa, selagi bertaubat, dia akan ampunkan. siap Allah tutup aib kita lagi. cuma manusia ja yang taknak tutup aib sendiri. kalau dosa dengan manusia, belum tentu orang tu nak maafkan kita. sebab tu jangan berdendam. jangan sakitkan hati orang, jangan mengumpat, jangan mengata. faham tak ni?"


imah: FAHAM. 





No comments: