Friday, April 12, 2013

Hadiah untuk SPM

12 april 2013

assalamualaikum.

hi blog!!

teka gua kat mana?? cer teka cer teka??

gua dah sampai kolej. semalam petang. hujan dan kilat menyambut gua. romantik sangat!

so before balik, gua keluar jap. nak beli hadiah untuk adik gua, Si Iwan. kira hadiah SPM dia. tapi more to kesian. hahaha.. ceritanya, dia kena pergi interview untuk masuk satu tempat ni. untuk further study dia. tapi takde baju yang sesuai. ada ja baju kemeja, tapi:

me: apesal color macam orang nak mati je?

kakak: baju putih ni tak boleh ke?

iwan: isyh! macam baju pemandu teksi je..

me: apesal corak dia old school sangat?

iwan: seluar ni besar la.

kakak: tak boleh pakai kemeja lengan pendek ke??



and the list goes on and on and onnnnnn..

at that time aku ada dalam bilik iwan while reading novel. so, macam kesian giler. nak pilih baju pun tension. kitorang bukan suka pakai baju ikut tema pun. attire yang gua rasa kalo gua pakai gua jadi handsome is sports attire. 

jadinya, semalam gua carikan la baju untuk iwan.


tada!!


susah gak la nak pilih sebab diorang nih kaki bundle. mana banyak baju kemeja.
tapi frust la sebab nampak besar bagi gua.
lagipun si iwan nih kurus tulang.
kalo macam abang, kurus berotot. abang taf sikit la dari iwan.

overall:
" cantik kau pilihkan baju nih, imah"

kata mak gua.


No comments: