Thursday, April 25, 2013

kelas programming, tapi banyak falsafah hidup.

25 APRIL 2013

assalamualaikum.

hi blog!!

         meh sini aku nak cerita. sem ni, aku amik satu subjek elektif iaitu pengkomputeran komputer. dalam english dipanggil computer programming.. *ok nampak tak intro ja dah skema.*

         killer punya subjek! hape kau ingat senang ke nak fahamkan bahasa komputer yang memang tau nombor 0 dan 1 ja? susah tau tak susah! dah la pakai java tu sensitive macam perempuan. even tertinggal titik secoit tu pun tak nak run code. mengada! tapi so far, bahagia la jugak belajar programming nih.. bukan saja subjek ni berjaya buat rambut orang yang belajar semakin menipis dan mungkin juga gugur, tapi LECTURER yang superb!!

          well sebabnya lecturer tu serius dah jalan banyak tempat, dah experienced banyak benda even dia muda. banyak bagi pros and cons in real life. sambil-sambil dia bercerita, sambil-sambil aku jot down some quote dari lecturer aku..banyak relate dengan hidup students kitaorang.. bagi contoh pun, contoh yang reliable. dan sangat open. we can throw any idea or tought, but then dia gelak dulu baru respond. banyak la nota-nota aku yang berconteng sebab bosan bila programming part yang tak paham..

         but then, i like the way the lecturer engaged with the students.. eleh.. cik wan tuh pun muda lagi. aku rasa kan, memang patut ada lecturer muda yang mengajar.. banyak sebab.. salah satunya, MENCUCI MATA! *eye wink*

quote cik wan hari ini:

" kerja yang ikhlas ialah kerja yang menyusahkan diri sendiri untuk kesenangan orang lain."

contoh yang cik wan bagi: software programmer - -'

No comments: