Friday, May 31, 2013

Cara-cara mengorat pensyarah

assalamualaikum.

hi blog!!

well.. 
berani nak ngorat pensyarah sendiri? 
tak tau nak mulakan macam mana?
nak buat ayat apa?

tak payah la.. buat dalam mimpi ja.. aku pun tak buat. saja ja letak tajuk tu. 

btw, nak kongsi cerita dengan anda-anda-anda yang baca blog saya. ^_____^v

senang cerita, selagi namanya manusia, mesti ada masalah. ada orang cakap, binatang pun ada masalah. orang la cakaaaap *hew hew hew*

dan selagi namanya manusia, iman ada pasang surut. sama juga dengan motivasi diri. kadang-kadang naik, kadang-kadang turun. kadang-kadang flat terus. tak boleh nak buat CPR dah. " cannot go" kata orang jawa.

aku pun sama. kawan aku pun sama. dan mungkin korang pun sama. 

selalunya lah kan, aku pun style, kalau orang tuh nak cerita something kat aku, cerita la.luah la, bagitau la, kongsi la. aku tak kisah. kalau aku tanya dan tak nak jawab ,pun aku tak kisah.

tapi bagitau la dengan orang yang korang rasa selesa. yang korang boleh percaya. 

kalau korang jenis yang tak suka simpan, kira jenis macam aku, baik 'lepaskan'. percaya la. selagi benda tu tak 'lepas', selagi tuh kau tak boleh 'berlari'.

dan aku, sedang cuba, kalau orang bagitau masalah, aku cuba positifkan benda yang negatif tu.

sedang mencuba.

sebab, pada hemat aku, orang tuh tengah serabut, tak boleh fikir benda lain kecuali benda yang buruk-buruk ja. sungguh buruk! jadi, kita yang waras ni, yang masih normal nih, bagi la dia nampak sikit 'nur' ketika dia berada dalam 'kegelapan'.

faham tak maksud aku?

kalau faham.bagus. kalau tak faham:

cuma nak bagitau, kalau ada orang yang bermasalah, pinjamkan telinga untuk mendengar. mungkin dia sangat-sangat down. kesian. dan nasihat dengan baik. bagi pandangan yang bernas. positifkan aura negatif dia. mungkin lepas ni anda yang perlukan dia untuk mendengar keluh-kesah anda. siapa tahu kan? well, LIFE CYCLE.



*kredit from FB*

p/s: orang kata: mengadu dengan allah, beritahu pada manusia.

p/s/s: aku sedang positifkan diri sendiri. jom!

No comments: