Monday, June 3, 2013

Attachment

Assalamualaikum.

hi blog!!

dah mula study week. untuk final lagi seminggu. harap-harap kuat la masa study week dan minggu-minggu final. takda masalah jiwa-raga-kesihatan-apebagai *amin*lepas abis ja final, tengok la apa aku nak buat.

gua nak bagi teka teki ni. betul atau salah, memang gua tak sediakan hadiah. harap maklong~~

"dalam banyak-banyak makhluk, makhluk apa paling rumit, susah, payah nak faham?"

ha! JAWAB JAWAB!

jawapannya:

" PE-REM-PU-AN " 
*eja satu-satu*



sebenarnya, gua nak cerita something, sharing, give opinion andddd conclude kot. mungkin.

gua ada seorang kawan.perempuan. dia delima. sebab apa yang dia buat sekarang, buat dia stress dan seksa jiwa.

gua bukan nak tunjuk dia baik, tapiiii baguslah kalau dia ada rasa serba salah. gua pun bukan nak cakap gua bagus sangat. biasa la malaysian suka  tipikal-tipikal. gua cuba tak jadi tipikal. gua cuba ok.

make it short, dia kata, sehari kalau takde text, takde call memang tak lengkap hidup. bukan la tak lengkap hidup. cuma jadi kureeeng sikit la nikmat hidup itu hari. lack of something kata orang jawa.

diorang bukan couple. itu yang gua boleh cakap. lagipun dia tak suka orang ingat diorang ni couple. dan dia kata, ni bukan diri dia! gua pun cakap: yup! that was not sooooo you.

"macam jadi hape-ntah-hidup sebab teringatkan orang yang-totally-belum tentu jadi husband kita." 
kata dia.


gua memang faham stress dia.
gua memang faham masalah dia.
gua memang faham delima dia.
gua memang faham serabut dia.
gua faham semuanya.

sebab gua pernah jadi macam dia. bukan nak buka pekung. tapi nak bagitau yang bila benda tuh dah jadi kat kita, tak payah cakap banyak, gua tahu.

gua bagi idea. tapi gua cakap:

"benda ni works to me sebab aku kuat, aku taff, maybe not to you. somehow boleh ja try."


"only contact if there is concrete and solid reasons to do so."

" cut off any medium yang boleh engaged dengan dia."

"make those thing sikit-sikit. pelan-pelan.kalau dia tanya, tak payah layan. lagi layan lagi manja."


gua tulis panjang pun tak guna. tulis yang penting dah la.

kalau korang nak tau, perempuan ni cepat perasan. contoh ea gua bagi:

" eh, apesal mamat nih duduk sebelah aku?  syok kat aku ke?"

padahal, secara logiknya, dah memang seat sebelah diorang kosong. tak payah tunjuk jauh. gua sendiri pernah rasa.  tapi gua rilex. 

lepas tu,


"eh? apesal mamat nih like status aku? stalked aku ke?"

padahal, dah sah-sah post dia tu akan keluar kat newsfeed mamat tuh dan semua yang jadi kawan kau. 

perempuan memang cepat perasan. minta maaf cakap. sama jugak aku pun. tapi aku sekejap ja perasan. tak boleh lama-lama. mengganggu hati. kalau ada rasa macam tu, get rid benda tu cepat-cepat. ni bukan nasihat tau. ini WARNING.


p/s/s: inilah masalah remaja yang baru nak kenal 'DUNIA'.

p/s: gua kena prank dengan mak gua petang tadi. katanya diorang balik KL lambat lagi. sebab seronok dengan terengganu lepas hantar si iwan kat sana.







No comments: