Tuesday, May 14, 2013

kelas yang penuh dengan quote

14 mei 2013

assalamualaikum.

hi blog!!


ini buku ssk. sepatutnya di conteng dengan nota. tetapi buku nih penuh dengan quote cik wan.

hari ini, kelas cik wan 4 jam. 2 jam waktu asal, 2 jam lagi waktu ganti. 

aku tak boleh la kalau tanya:

" ada apa-apa soalan sebelum mula?"


mulalah nak cari point soalan yang memang nak tanya sebenarnya. tapi bukan soalan yang related dengan programming pun. more on real life and the experiences.

tell you what. pensyarah aku ni, memang someone yang realllly interesting to dig into details la. serious.

want tell you what. he said that:

" awak salah orang kalau nak tanya soalan ni."

aku tanya:

" apa nasihat cik wan untuk kami yang bakal bergraduat ni, yang mungkin akan kerja atau sambung belajar bukan kursus yang diambil masa degree dulu."


ok aku tau soalan aku agak skema. tapi that's was real things that I should asked! sebab aku tau yang akan bekerja nanti aku, yang akan bayar balik duit pinjaman pelajaran, aku. so, bagi aku, my question was reliable  la kan. 

and, lately ni, aku rasa, aku tertarik untuk mengkaji sifat dan sikap manusia. more on nak tahu what was happened on their foretime and how it shaped them, now.

I valued his experienced.  and I likes his class due to this, not for programming. hahaha.


" orang yang tak mencari cahaya, tidak akan mendapat cahaya."

by: cik wan.


No comments: