Wednesday, June 26, 2013

anak 'lelaki'

assalamualaikum.

hi blog!!

hari ni, tanya kereta kancil hijau pancit. flat terus. kena buka tayar, baru boleh pump kat petronas.

kenapa petronas?? bapak aku cakap,

" bila lagi kita nak support negara sendiri." (suatu ketika dahulu)

aku cakap kat mak aku:

me: mak, ini lah gunanya anak 'lelaki' mak yang sorang lagi.. tengok.. bila abang ngan iwan takda, bapak pulak busy, siapa lagi nak tolong buka tayar??

mak: *gelak*


betul la kan? takkan semua benda kita nak kena bergantung dekat lelaki. bukan nak cerita pasal equality, kesamarataan, perempuan boleh buat macam lelaki boleh buat.. bukan bukan bukannnnn..

cuma nak cakap, perempuan pun kena tahu buat benda yang basic, macam tukar tayar or apa-apa ja.. sebab senang sikit kerja. boleh buat cepat dan tak bertangguh.

nak kasi senang sikit kerja lelaki.

tak payah tengok jauh. aku ni ja. senang.. tayar pancit. aku tak reti tukar. bapak busy. abang and iwan takde. last sekali, kereta tersadai.. oh sediiihh babe!


video suka-suki hari ni. nazim ni, budak yang mak aku jaga dari baby lagi. once kalau dia terjumpa blog aku ni, kak imah harap kau nangis. hahahhaha =P


p/s: semua orang sibuk up status kat fb pasal praktikal. aku rilex kejap.. padahalllll.....

No comments: