Thursday, June 27, 2013

kes dera

assalamualaikum.

hi blog!!

hari ni kerja rutin. sebelum masuk praktikal. hantar budak sekolah, amik budak sekolah, hantar mak budak ya da yada blablabla..

masa tengah bawak kereta, sambil mata ngantuk-ngantuk, melayan pulak jem tengah jalan, gua tanya mak gua:

me: mak, ape rasa budak umur 7 tahun kena dera tuh? tak kesian ke?

mak: ntah la.. trauma budak tu. nanti silap-silap, dia buat kat anak dia pulak.

me: *allah*

tak rasa kesian ke kat budak kena dera tuh?

takda rasa kesian ke?

takda rasa serba salah ke tengok budak tuh nangis bersungguh-sungguh punya nangis, siap sedu-sedu sampai nak hilang nafas??

hantu ape yang ada dalam pendera ni?


allah! kesian weh kesian!! orang lain susah nak dapat anak.. lu orang yang dapat anak, boleh pulak buat tempat cucuh puntung rokok?! what the fish and chips that orang!!

dude, dia tu baru budakkkkk.. budak  dude. budak. bu-dak = budak.

aku tak tahu dah nak cakap apa.

ada baca tak pasal suami isteri dera pembantu rumah?

suami isteri tu guru!

cik-gu = cikgu!

come on man!
tak payah la main dera-dera. kalau orang dera balik, tau sakit!

belajar sabar.

fast future:

macam mana ghopenya bila aku dapat anak nanti?

sabarkah aku?

mohon belajar tebalkan kesabaran dari sekarang ye imahhhh...

video


No comments: