Friday, August 2, 2013

raya si dara

assalamualaikum.

hi blog!

*sila buka lagu aku cinta kau dan dia by dewa 19, sebab tuh bunyi ringtone hp aku*

telefon bimbit ku berbunyi. walaupun perlahan, namun, telinga ku pantas menagkap. itu yang mak marah. telefon buttonless, tapi bunyinya perlahan. lantas aku menolak ikon accept ke sebelah kanan.


mak uteh: pok pek pok pek amik fikri pokpek pokpek.

me: bila?

mak uteh: pok pek pok pek sabtu pok pek.

me: kat mana?

mak uteh: pokpek pok pek kat KL Sentral pok pek

me: ok.

mak uteh: pok pek pok pek persiapan raya macam mana pok pek pok pek.

me: imah tak rasa nak raya.

mak uteh: huk aloh!



memang aku takde rasa nak beraya pun tahun ni. agaknya dah besar-besar ni dah takde feel kot. 

sebab tak dapat duit raya banyak ea??

argh! takde maknanya. kalau kau rasa kau dah dewasa, lepas tuh kau fikir-fikir balik  kualiti kehidupan kau selama ramadhan ni, confirm! kau takkan rasa nak raya. 

maksud aku macam ramadhan kau. ok ke ko ke, banyak terawih ke, banyak baca quran ke, banyak tahajud ke, banyak buat sedekah ke.

kalau benda-benda tu kurang dari hari-hari yang bukan ramadhan, teruk la kau.

itu apa yang aku rasa untuk syawal yang akan datang ni.

ada la jugak gembiranya. 

my house will be fulled!




No comments: