Sunday, August 4, 2013

tips bulan puasa

assalamualaikum.

hi blog!!


amacam puasa? gagah lagi tak??

ada sihat ka??


aku nih dah kena ulser dua butir kat mulut. dan sebab utamanya kurang minum air masak.

si nina katanya, susah nak beyak.. aku suspek kurang minum air masak jugak. 

oleh itu, harusla kita minum air masak yang banyak semasa buka dan ketika bersahur. banyak tu bukan sampai kembung perut tau.

dan rasulullah s.a.w. dah cakap:

1/3 untuk udara, 1/3 untuk makanan, 1/3 untuk air. yang part udara tuh, bukan masukkan 1/3 asap rokok or what ever asap ea.. udara tu is oxygen. membantu untuk proses penghadaman. dan part air tu, bukan air manis ea.. air masak. makanan tu, jangan la makan semua time buka puasa macam si iwan buat. 

sabar sikit.. lepas terawih boleh moreh.. 

konklusinya, banyakkan minum air masak dan makan tu, berpada-pada.

faham tak murid-murid??



p/s: esok kerja -.-' oh! aku mengharapkan bigboss bagi half day sebelum offical cuti aku. kalau dapat, aku sayang bigboss lebih. hahahahahahahhaha

No comments: