Tuesday, January 25, 2011

KHAS BUAT YANG MENGIDAM.. HEHE

26 JANUARI 2011

tahniah buat yang melahirkan anak, bakal melahirkan anak dan dalam proses mendapat anak..
*nape eak ko tetiba nak buat entri nih?*

ntah la.. sejak dua menjak tiga menjak ni, aku asyik jumpa dengan orang yang pregnant je.

1) masa cuti thaipusam, maksu bawak sekali kak Usu (sahabat maksu). she is a pregnant lady! dijangka akan bersalin pada bulan februari. (untung-untung sekali dengan besarday imah ^^)

2) madam BBI aku (english teacher). she is also a pregnant lady! idok le teman sempat bertanya ate bile nak bersalinnyer!

3) maklang pahang cakap abg sepupu imah, si abg ijat uh dah buat praktikal sambut baby.. pergh! what the HEAVEN! boleh plak die kate syok sambut baby.. cube kalo tukar tempat. abg ijat yang bersalin, mak budak plak yang sambut. amacam? ade brani sih?




syok ooo kalo ade kembar.. tapi larat ke nak bawak? *soalan yang hanya boleh dijawab oleh ibu yang mengandung sajo ea..*


orang mengandung nih banyak mengidam an an.. tapi insya allah dapat punya! teringat time mak aku mengidam nak buah CIKU.. orang tuh dah beli ciku tuh,. tinggal nak masuk mulut die ja.. tapi, disebabkan seorang ibu-yang-chomel sedang mengandung, diberikan jua ciku itu.. *terima kasih wahai hamba allah.. ^^ *


tapi, aku paling takot nak pegang perut ibu mengandung. bukan geli. tapi :


'tak sakit ke baby uh kalo kite maen pegang-pegang?' *tanya aku kepada kak usu.


'xdonyo nak sakit. kalo sakit kak usu xdonyo nak bagi ekau pegang perut kak usu nih.'


walaupon mereka cuba meyakinkan, aku tetap takut untuk menyentuhnya ** seram!*


yang pasti, sebagai kakak dan anak yang tak berapa nak sulung mulung nih, adik-adik aku berderet kat belakang. ingat lagi time mak nak bersalinkan si nina-keras-kepala uh. akak sepupu yang jaga kitorang. nak makan nasi tomato, tapi kedai tutup. sebagai jalan penyelesaian, kitorang makan nasi bersama sos tomato.. * ok what! still got tomato inside*



one of my cousins yang kembar.. lin dan nina..SEIRAS WEH! diorang ni tak boleh berpisah. nanti demam. tu pasal sampai sekarang diorang masih bersama. termasuk berada di sekolah yang sama.


macam mane nak bezakan diorang nih? * korang panggil ja name. so, kalo yang menyahut tu la tuan die. tak payah pusing pale nak ingat posisi tahi lalat atau taik mate. ^^*




mak dan maklang.. hehehe.. KEMBAR JUGAK.. kalo tengok gambar kat umah atok an, tanya mak : 'mane satu mak?'*entah, mak pun taktau..* aiseman.. mak saya yang tudung hitam tuh.. *say hai everybody ^^*

saya dengan ini, ingin mengucapkan selamat melahirkan baby buat ibu-ibu diluar sana. setiap anak mempunyai rezeki masing-masing. sayangilah anak anda * macam iklan kementerian wanita dan keluarga plak ^^

*********************

tahniah buat abang tasy yang dapat baby baru !! yang ke-7 weh! saya nak panggil UNCLE TASY la.. baru tally ^^

5 comments:

Tuan Cimot said...

wah, ni bakal2 dpt ank kembar ni..bersedialah..heheh

Unknown said...

teringin nak anak kembar..kene cari siteri ada keturunan kembar ni

imah said...

kak tika: doa2la ea..

abg edy: cari jgn xcari ^^

4feet8 said...

kat sekolah akak dulu, sikembar siap tukar identiti untuk satu hari sebab muka sama..

imah said...

kak nanie : niat mereka jahat ^^ huhu