Thursday, February 14, 2013

Bakal abang ipar

14 februari 2013

assalamualaikum.

hi blog!

#rant

macam mana ea nak deal dengan someone yang akan jadi ipar kita?

ok aku malas nak belok-belok. 

hari ini, tengah hari, akak aku punya someone special datang rumah. melawat katanya. but for me, it was not proper la without my father at our house. tapi abang ada la.. bila aku tanya mak:

me: mak, macam mana nih?

mak: nak buat macam mana dia dah datang.


#habis ape kau buat??

aku masuk  dalam bilik, pastu baca paper, pastu akak aku panggil keluar aku malas, pastu aku stay dalam bilik sampai tetidur, kira sampai dia balik aku tak jumpa bakal abang ipar aku.

#eh pelik la kau ni imah.

xdenye pelik. kalau aku rasa tak selesa, aku blah la. but honestly, take time la untuk rasa selesa dengan orang luar..

bukan semua orang boleh ngam dengan kita. kekadang, ada ja orang tak boleh terima manusia yang banyak cakap, cakap melalut, yang kepochi kepochi ya ya ya bla bla bla..

p/s: sorry la ea bakal abang ipar, aku bukan sengaja =P 

p/s/s: bakal abang ipar tau dah peel aku. hahaha

No comments: